-
wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego
-
rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”
-
Cele projektu:
-
Głównym celem Projektu jest kreowanie u dzieci i młodzieży postawy lojalności, współpracy i pomocy oraz rozwijanie umiejętności odczuwania stanów emocjonalnych innych osób i reagowania na dany sposób zachowania.
- rozbudzanie wrażliwości na potrzeby innych ludzi
- zrozumienie pojęć: empatia, nietolerancja, stereotypy
- nabywanie umiejętności wczuwania się w stany emocjonalne i sytuacje innych ludzi
- uczenie dostrzegania pozytywnych cech w innych
- integracja zespołu klasowego
- budowanie u dzieci i młodzieży świadomości własnych uczuć
- kształtowanie pozytywnych postaw społecznych oraz niwelowanie negatywnego zachowania dzieci i młodzieży poprzez włączenie jej w działalność wolontariatu
-wyrabianie zdolności do samomotywacji
- wyrabianie poczucia odpowiedzialności za siebie i innych -przezwyciężanie uprzedzeń, przesądów
- uświadomienie konieczności doskonalenia zdolności empatycznych
- kształtowanie kompetencji kluczowych