Realizacja Ogólnoloskiego Projektu Edukacyjnego: "Mam uczucia , mam marzenia, mam autyzm ": w klasie II
TEMAT 4 : KRZYŚ JEST WYJĄTKOWY
Cel ogólny:
- dostrzeżenie zalet i mocnych stron u osób ze spektrum autyzmu
Cele szczegółowe:
- docenienie zalet i mocnych stron osób ze spektrum oraz stworzenie warunków
do ich wykorzystania w przestrzeni grupy,
- zwrócenie uwagi na wartość i owoce trudu zadanego w nawiązaniu kontaktów
z osobą ze spektrum
- dostrzeżenie osób z autyzmem funkcjonujących w naszym środowisku
Przywitanie się z dziećmi różnymi częściami ciała: witają się nasze dłonie,
nasze łokcie, kolana, uszy itp.
Przeczytanie dzieciom tekst książki dr Tracy Packiam Alloway ,,Doskonały projekt
pokazując zawarte w niej ilustracje, następnie zadane pytania:
- jakie ćwiczenie zadała Pani dzieciom?
- czy Krzyś wykazywał zainteresowanie zadaniem?
- czy Krzyś brał udział w wykonywaniu ćwiczenia?
- co stało się podczas pracy dzieci?
- dlaczego Krzyś się przestraszył?
- dlaczego wybrano Krzysia do zaprezentowania projektu na targach?
- dlaczego Krzyś schował się pod stół w sali, gdzie odbywały się targi?
- co pomogło Krzysiowi?
- jaki talent ma Krzysiu? W czym wyróżnia się spośród innych osób?
Podsumowanie: Krzyś miał bardzo dużą wiedzę na temat pociągów i znał wiele
ciekawostek na temat kolei. Każdy z nas ma swoje mocne strony, potrafi coś robić
bardzo dobrze lub posiada bogatą wiedzę na określony temat. Osoby z autyzmem
nie różnią się od nas. Tak jak my, mają uczucia, potrzeby, mocne strony, zalety i marzenia.
Szablon motyla do pomalowania farbami lub według własnego pomysłu.
Na zakończenie wysłuchanie i zapoznanie z tekstem piosenki:
pt. ,,Niebieski song"