„Programowanie dla każdego” to program realizowany w ramach innowacji, którego celem jest stworzenie przestrzeni do rozwijania myślenia naukowego – geometrycznego. Cele szczegółowe to rozbudzenie ciekawości poznawczej, inspirowanie do poszukiwań nowatorskich rozwiązań, a przy tym nauka krytycznej oceny pomysłów i sprawności w wykorzystaniu strategii twórczych w praktyce.
Program dodatkowo będzie rozwijał umiejętności kluczowe: pracy zespołowej, kreatywności, pomysłowości.
W trakcie zajęć wykorzystywane będą zestawy LEGO MINDSTORMS. Dodatkowo uczniowie będą pracowali w graficznym środowisku programowania zsynchronizowanym z LEGO. Początkowo uczniowie będą tworzyć z klocków proste budowle 3D, co pozwoli na empiryczne poznanie najważniejszych własności i właściwości figur przestrzennych. W późniejszym etapie uczestnicy będą tworzyli budowle w oparciu o graficzne schematy działania robotów, będzie to programowanie wizualne wykorzystujące gotowe instrukcje. Celem będzie zbudowanie i zaprogramowanie robota, wykorzystując umiejętności geometryczne, w specjalnie przygotowanym środowisku programistycznym, zgodnie z wcześniej założoną instrukcją. Ostatnim i najciekawszym elementem zajęć będzie testowanie robota i zabawa. To bardzo ważny element, który pozwoli poczuć satysfakcję z efektów swojej pracy, ucząc wytrwałości w osiągnięciu zamierzonych celów, a jednocześnie bezpośrednio wpływa na lepszą motywację i dążenia do samorozwoju ucznia. W trakcie lekcji uczniowie będą tworzyć algorytmy pozwalające rozwiązać określone problemy matematyczne.
Zajęcia będą miały charakter interdyscyplinarny, poznane wiadomości z matematyki uczestnicy będą bezpośrednio wykorzystywać na w technologii informatycznej, w trakcie konstruowania i programowania. Taka forma zajęć, wykraczająca poza standardowe metody nauczania, wykorzystując przyjazne dziecku środowisko, pozwoli na lepsze zrozumienie geometrii.
Zakup sprzętu niezbędny do realizacji innowacji był dofinansowany ze środków Fundacji Grupy PERN.